14 Ağustos 2016 Pazar

ALIEXPRESS VE SON GÜNLERDE ALDIKLARIM


          Aslında artık Aliexpress'e hiç girmiyorum, cidden bir şeye ihtiyacım yok ve ihtiyacım çıkana kadar da bakmayacağım çünkü Aliexpress tüketme isteğini artıran bir site ve baktıkça saçma sapan her şeyi alasın geliyor. Değişim sürecinde olup tüketmeyi minumuma indirmeye çalışan ben, artık ne aldığıma çok daha fazla dikkat ediyorum. Şimdi göstereceklerim ise henüz böyle düşünmüyorken geçen ay aldıklarım, o nedenle fazlaca tüketen bir beni anlamama da yardımcı oldular.
          Aliexpress ile başlıyorum:

       
          Kedili stamp set. Böyle bir stamp seti uzun zamandır istiyordum, stamplar arasında kahve içen, uyuyan, dans eden, doğada gezen kediler var. Bu nedenle sticker yerine sonsuza dek kullanabileceğim bir nesne. Şimdi olsa yine alabilirdim sanırım fakat artık herhangi bir stamp türüne ihtiyacım kalmadı, o nedenle daha almayacağım nesnelerden biri stamp.
         Kedili mandal seti, dünya dolusu mandalı olan bir ben için, gayet gereksiz bir öge. Evet, çok güzel, diğer mandallarımdan çok çok daha güzel fakat hep daha güzeli vardır zaten. O nedenle şimdi olsa almazdım. Yani bu da son mandal alışverişim oluyor.
         Bant, bende olmayan yeni bir bant, ne çok bahane üretebilirim şimdi buna, 151. bantımı şu defterim için şuralara yapıştırmak için aldım, hiç siyah beyaz bantım yoktu bir kere, ama çok güzel baksana. Uzun bir süre bantlarım bitmeden bant da almayacağım.
         Stamp mürekkebi, stamp mürekkebim bitmek üzere olduğu için almam gereken bir şeydi. Üzerinde aynı rengin farklı tonları olduğu için daha kullanışlı ve fiyat açısından tek renk almaktansa, bir tane bunu almak daha mantıklı geldi.


         Sizce benim kaleme ihtiyacım var mı? Tabii ki yok. Şu siyah mürekkepli ucu ince olan kalemlerden onlarca almışım, 1 tanesini aylarca kullanıyorken, onlarca yenisine neden ihtiyaç duyduğumu cidden bilemiyorum, süsüne püsüne aldanıp atmışım sepetlere.
         Baykuş kalem seti, yazmasını cidden sevdim fakat mavi mürekkep olduğu için ders çalışma kalemi yaptım. Set olarak ihtiyacı olan biri için güzel ve fiyatı çok uygun, benim için uygun değil, tamamen yine gereksiz..
         Bant, bant, bant! Yakında bant kusacağım. Geçiniz..
         Bak bu güzel bir şey işte, roll sticker, çektikçe içinden çıkıyor, aynı desenler var fakat özellikle mektuplar için çok kullanışlılar. Sticker zevkim genelde şirin temalı şeylerdi ama artık bu tarzlara kaymaya başladı. Elimde yüzlerce sticker olduğu için onlar bitmeden yeni bir sticker almayacağım, o yüzden bu tarz stickerlar beni bekleyedursun..


         Bunlar da ne? Efendim yok yok, doldurmuşum işte ne ıvır zıvır varsa..
         Kumaş bantım yok diye alınan kumaş bant.
         Saksı dipleri için aldığım ulti gereksiz mantarlar.
         Craft ipleri, ihtiyacım olan bir nesneydi ve de fiyatları uygundu.
         Şu beyaz şey, paketleme ve süsleme için -,-
         Sol ortadaki kahverengi karton parçaları, yine paketleme ve süsleme için, oldukça uygun ve kullanışlı şeyler, aslında şu resimde ki tek mantıklı nesne, onları bloga yazacağım.
         Biri için alınan yelpaze.
         Ve duvara yapıştırılan ratatouille stickerı, gereksizlik abidesi!


         Aliexpress hediye almak için çok uygun bir yer, hem çeşitlilik hem fiyat açısından. Yukarıdakilerden civcivli cetvel hariç hepsi hediye alındı. O kalemlerden bende yok mu, tabii var, eksik kalmayıp çok önceden almıştım. Civcivli cetvel de on yüz milyonuncu cetvelim, ne güzeeel!


         'Şunun şirinliğine bakar mısınız, anahtarlık gibi de kullanılabilen 1 metrelik bir mezura, ba - yıl - dım! ' yazardı eski Maneki Neko! Hayır, kesinlikle kırk yılda bir kullanacağım bir şey, evde süssüz olanından var, bir sürü cetvelim var. Şu Hello Kitty surat dışında almama sebep olacak hiçbir şey yok ortada, yok yani..


         Kalem içleri, onlarca kalemimin bitmesi yıllar alacak fakat biter ya da kururlarsa da bu yenilerini almama sebep değil, bakınız kalem içleri satılıyor Aliexpress'de çeşit çeşit.


         Sanırım bu alışverişin en mantıklı şeyi bu delgeç, evet delgecim yoktu ve uzun çabalarla yuvarlak delikler açmaya çalışıyordum, sonunda bir tane alabildim, aldığımdan beri sıkça kullandım, oldukça güzel çalışıyor. Eğer elinizde yoksa düşünebilirsiniz.

        Aliexpress dışında aldıklarım:
     

          Böyle bir kağıt tutturma şeysi almıştım geçen ay, aslında tahta olanından bir sürü vardı ama almışım işte. Şimdi olsa asla almazdım. Bunu boyamayı düşünüyorum ya da hediye etmeyi.


          Bu 2 defteri bu hafta Nt'den aldım, yeşil olanı hediye olarak aldım. Kahve desenli olanı kahve ile ilgili yazılarımı yazmak ve kahve çizimlerimi yapmak için aldım. Başka bir deftere yapamaz mıydın diyenlere, cidden evde kullanılmamış defterim kalmamış, 20 kadar defterim var ve hepsini kullanıyor olmam beni mutlu etti doğrusu. Kahve defteri de neymiş diyenlere başka bir yazıda bunu anlatacağım. Ve bu arada ihtiyacım olmadan defter de kesinlikle almayacağım..


         Kumaş bantlar, ilk kez alıp denedim. Şu an 3 kumaş bantım oldu, kullanımını ve kağıtta duruşunu ve de dokusunu oldukça sevdim, severek kullanacağım fakat bitmeden yenilerini asla almayacağım.


         Bol bol kahve ve bir şeyler içen ben hep bardağımın altına peçete, kağıt vs. koyardım. Aslında annemin bardak altlıkları var fakat cidden benim tarzımda değiller. Bende bu peçete, kağıt israfını durdurmak için böyle bir bardak altlığı aldım, astronomi ile ilgilendiğim için deseni hoşuma gitti.


         Her ay aldığım Popular Science, bu sayıyı heyecanla okuyacağım çünkü kapakta da görüldüğü üzere ana konumuz Juno! Bir de ilk kez aldığım ' Sabit Fikir ' adlı edebiyat dergisi var, Japon edebiyatından bahsettiği için dikkatimi çekti, merakla okuyacağım.
       
        Bir de şöyle öncelerden almış olduğum ve kullanmaya başladığım şeyler var:

        Bu minik çanta diyeyim, bir diş macunu+fırçası seti alana hediyeydi. Öylece duruyordu, bende yeni aldığım 'Zig Clean Color' kalemlerimi koydum, oldukça kullanışlı oldu :)


        Koreli arkadaşımın yolladığı kulaklık toparlayıcısına sonunda kıyabildim, cidden eşyaların yıllarca boş durması ve kıyamama olayına bir son vermeye çalışıyorum..


        Böyle bir minik çöp kutum varmış, odanın derinliklerinden çıktı, içine minik kesme aletlerimi koydum.

        Keşke attığım şeyleri de çekseydim, 1 çuval dolusu ıvır zıvır attım ve görseniz görüntü kirliliğinden ağlayabilirdiniz.

        Sonuç olarak 1 ay önce yaptığım Aliexpress alışverişleri gelmeye devam ediyor, bir an önce hepsi gelsin ve uzun bir süre bulaşmayayım istiyorum. Son 10 gün içinde şu 2 defter, 1 bardak altlığı ve 2 kumaş bant dışında hiçbir şey almadım, bence hiç de fena değil. Şu an hiçbir şeye ihtiyacım yok ve uzunca bir süre alışveriş yapmayı düşünmüyorum. Odamda ki her şeyi ortaya çıkarmaya devam edeceğim ve gerekli ise kullanacak, gerekmezse ondan kesinlikle kurtulacağım. Çok çok önemli, özel şeyleri büyük sandığıma koyacağım. Aslında benim yakalamayı istediğim şey daha sade bir yaşam tarzı fakat ben kim sadelik kim? Bu kadar ıvır zıvırla henüz ben 's' bile değilim fakat böyle ilerlersem belki de bir gün olurum, belki şirinleri bile görürüm, değil mi?
         Hoş kalın..

4 yorum:

  1. gerçekten bayılıyorum senin alışverişlerine^^ eminim ki attıklarının arasında da ne cevherler vardır valla onları bile merak ettim^^
    bence sen atmak yerine amerikan tarzı bir yard sale yap hihihihi^-^

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Paketleme eşyalarının linkini yazarsan çok sevinirim :)

    YanıtlaSil