10 Kasım 2015 Salı

ALIEXPRESS'DEN NASIL ALIŞVERİŞ YAPILIR?


        Öncelikle sitenin İngilizce dilini kullanmanızı tavsiye ediyorum çünkü Türkçesi translate ile çevrilmiş, yazılanlar anlaşılmıyor. Ve arama kısmında aradığınızı İngilizce yazarsanız daha iyi sonuçlar alıyorsunuz; mesela 'kalemkutu' yerine 'pencilcase'.
        Aliexpress diğer büyük online alışveriş siteleri gibi pek çok dükkandan oluşuyor ve her dükkanın kendine ait bir sayfası bulunuyor.
        Aliexpress'e üye oldunuz. Arama kısmına aradığınız ürünü yazdınız, resimler çıktı ve ürüne tıkladınız. Örnek resim üzerinden anlatayım. Arama kısmına ''pencilcase'' yazdım ve kalem kutular çıktı, resimde gördüğünüz kalemkutuya tıkladım.

1)Ürünü satan dükkan burada bulunuyor. Buraya tıklayarak bu dükkanın sattığı diğer ürünleri görebilirsiniz.
2)Dükkanın aldığı puan. Bu kısım çok önemli, %95'in altında bir dükkandan alışveriş yapmamaya dikkat etmelisiniz.
3)'Free Shipping' demek, bedava kargo demektir. Eğer burada 'free shipping' yerine fiyat varsa o ürün bedava kargo değildir ve yazan ücreti ödersiniz.  'Free Shipping'in alt kısmında kaç günde geleceği yazar, burada 15-27 days yazmalıdır. Bedava kargo olsun istiyorsanız en az 15-27 günde gelebilir ürününüz. Daha kısa zamanda gelmesini istiyorsanız extra kargo ücreti vermelisiniz.
4)Ürün hakkında satıcıya bir soru soracaksanız buraya tıklayarak sorabilirsiniz; İngilizce sorun.

         Resimde gördüğünüz üzere bu ürün bedava kargo ile gönderiliyor, satan dükkan %100 puan almış.  Bunlarda sorun yoksa sırada ki bakmamız gereken şey ürünü satın alanların yorumlarıdır. 'Product Details' de ürün detayları yazar; rengi, ölçüsü, ayrıntılı resimleri. 'Product Details'in yanında ki 'Feedback'de ise ürünü alanların puan, yorum ve resimleri bulunur.
1)Ürünü alanlar 5 üzerinden bir puan verirler. Mesela bu kişi 3 vermiş, demekki çok beğenmemiş.
2)Ürünü alan kişiler resim eklemişse çok şanslısınızdır. Bu üründe pek çok alıcı resim eklemiş, resimlere tıklayarak büyütüp inceleyebilirsiniz.

         Eğer bu kısımda da bir sorun yoksa ürünü sepete ekleyebilirsiniz. Sepete ekleme işlemi bittikten sonra;
         Sepetiniz aşağıdaki resimde olduğu gibi görünür.
 1) Bu kısımda alıcağınız ürünün miktarı yazar, daha çok almak isterseniz buraya miktarını yazmalısınız.
 2) Bu kısıma tıklayarak ürünü almaktan vazgeçtiyseniz sepetten çıkarırsınız.
 3) Sepetinizi gözden geçirip kesin karar verdikten sonra bu kısma tıklayarak satın alma işleminin ilk adımını yaparsınız.


         Yukarıda ki resimdeki 3. kısıma tıkladıktan sonra aşağıdaki resim çıkar.
          1) Bu kısıma adresinizi doğru bir şekilde yazmalısınız.
          2) Bu kısım aldığınız her ürün için ayrı bir şekilde açılır. Aldığınız üründe istediğiniz rengi, biçimi ya da özel bir isteğinizi yazabilirsiniz. Buraya yazdığınız herşeyi satıcı yapmaz, bu nedenle önceden mesaj atıp anlaştıktan sonra buraya yazmanızı öneririm. Mesela en son aldığım onlu bantlarda önce satıcıya istediğim desenleri yollayıp yollayamayacağını sordum, yollarım dedikten sonra bu kısma istediğim bantların kodlarını yazdım.

         Adres ve mesaj yazma kısmından sonra son bir işlem kalıyor, o da kart bilgilerinin yazılması. Kartınızın bilgilerini buraya yazarak ödemenizi yapıyorsunuz ve satın alma işlemi bitiyor.
          Satın aldıktan kısa bir süre ücretin alındığına dair bir mail geliyor. Daha sonra da ürününüzün kargolandığına dair bir mail geliyor. Ürününüz kargolandıktan sonra ''My orders'' yani ''Siparişlerim''e tıklayarak aldığınız ürünün bilgilerinden 'track number' yani 'kargo numarası'na bakarak ürününüzün nerede olduğuna bakabilirsiniz. Çoğunu kayıt dışı yolladıkları için her ürünü takip edemiyorsunuz.
          Şu ana kadar en kısa 18 günde en uzun 35 günde elime geçti aldıklarım. Elime geçmeyen kargom olmadı. 2 kere sorun yaşadım; birinde içindeki ürünler zarar görmüştü, birinde de eksik ürün gelmişti. İkisini de 'open dispute' yaptım ve paramı geri aldım. Böyle bir sorun yaşarsanız bana mail atın, 'open dispute' konusunda yardımcı olabilirim.
         Öneri: Paketinizi açarken video çekmelisiniz; eksik, yanlış ya da zarar görmüş bir ürün geldiğinde videoyu siteye yükleyerek paranızı daha kolay iade alırsınız. Video çekerken paketi açmadan önce üstündeki yazıları çekin, sonra açın.
         Bunun dışında ileride almayı düşündüğünüz şeyleri 'Wish list' yani 'İstek Listem'e şuradan ekleyebilirsiniz. Her ürünün yanında 'Add to wish list' bulunur, buraya tıklayıp eklersiniz ve eklediklerinizi kalp şeklinde ki 'Wish list'inizde görüntülersiniz. Almaya karar verdiğinizde sepete geçirirsiniz.

          En temel olarak bilinmesi gerekenler bunlar. Birkaç kez alışveriş yaptıktan sonra sitenin dilini daha iyi anlarsınız ve anlatmadığım pek çok şeyin de farkına varırsınız.
          Pek çok Aliexpress sorusu aldım, bu nedenle bu yazıyı yazmaya karar verdim, umarım sizlere yardımcı olur. Anlayamadığınız kısımlarda bir mail uzağınızdayım.
          Sizi musmutlu eden alışverişler dileğiyle hoşçakalın..

9 yorum:

  1. Süper bi yazı olmuş ki ben de alışveriş yapmayı düşünüp hep tereddutte kalıyordum.. peki bişey daha sorayım bir kaç ürün farklı magazalardan aldigimizda ve sepete ekledigimizde hepsi aynı anda mi geliyor farklı zamanlarda mi bu konuda da aydinlatirsan çok sevinirim ?:) birde blogunu takibe aldım bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Farklı mağazalardan ürün aldığınızda farklı paketlerde ve farklı zamanlarda gelir fakat genelde gelme süreleri aynı olduğu için paketleri aynı anda alırsınız çoğunlukla :) Hemen bakıyorum bloguna ^.^

      Sil
  2. Harika bir yazı olmuş bu arada ben mğrvet

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim mürvet, hoşgeldin bloguma :))

      Sil
  3. Ben bişey sormak istiyorum biz dolar üzerinden alıyoruz ya kredi kartımız direk kendisi mi çeviriyo yoksa o kısım nasıl oluyo? ☺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, direk karşılığı kaç Tl ise ona çevirip kartınızdan alıyor☺

      Sil
  4. Kartsız odeme olmuyo mu

    YanıtlaSil
  5. Tavsiye edebileceğiniz vir mağaza var mı??

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar, biraz araştırma yaptım ve bazı yerlerde aliexpressten alışveriş yapan kişilerden ayrıca yüklü meblalarda paralar çekidiğini okudum. şikayetvar.com bu tarz şikayetlerle dolu. Açıkcası cesaret edemedim. Global Trade Retail Store'dan 70 $ civarı bir kırtasiye sipariş yapmak istiyorum ama acaba benim başımada gelir mi diye düşünüyorum. Hiç böyle birşey yaşadın ya da duydun mu?

    YanıtlaSil