25 Eylül 2016 Pazar

OCAK'TAN BU YANA ALIŞVERİŞ !?

                        

            Bu yazıyı büyük bir mutlulukla yazıyorum çünkü uzun süredir ihtiyaç dışı alışveriş yapma alışkanlığıma dur diyebildim ve diyebiliyorum. Her zaman şu an aldıklarımı yazardım size ama artık elimde şu andan gösterebileceğim sayılı şey var. Ve daha önceleri bloga yazarım diye aldığım pek çok eşyanın fotoğrafını çekmiş fakat yenileri gelince paylaşmadan geçmişim, onlara sıra geldi. Onlara cidden asla sıra gelmeyeceğini düşünmüştüm ama şimdi yazıyorum işte :)

            Satın almayı sıfırlamadım, hayır! Sadece olabildiğince minumuma indirdim. Ve birilerinin alıp kullandığı eşya hakkında yorum yapmasını seviyorum çünkü tecrübeye dayanarak satın almak daha akıllıca bir şey. Başkalarının tecrübesinden faydalanmak hoşuma gidiyorsa bende tecrübelerimi aktarıp size yardım etmek tabii isterim. Bu nedenle minumum bile olsa aldıklarımı sizlerle paylaşacağım, sadece bunun için biraz daha uzun beklemeniz gerekecek.

            Aldıklarıma gelecek olursak, Ocak'tan bu yana son bu ay hariç ciddi çoklukta şey almışım, bunu odama bakınca zaten görebiliyordum ama fotoğraf albümüm bana gerçeği bir kez daha gösterdi, haydi bir göz atalım:


            Uzun süre almayı isteyip sonra uzun süre uygun numarasını arayıp yıllarımı geçirdiğim ve sonundaaa diyerek aldığım ayakkabılarım. İnanın bu ayakkabı üstüne ufak bir hikaye bile yazabilirim; tüm mağazalarda bulamama, netten sipariş et, numara olmasın, geri gönder, tekrar et, yoldayken bir alt numarasını mağazada bul dene, onu al, ikinci siparişi iptal et, edeme, geri gönder, yazarken yoruldum. Ayakkabıyı yaklaşık 3 aydır giyiyorum, hiçbir sorun yaşamadım ve de her kıyafetin altına uyabilme gibi mükemmel bir özelliği var. ;)


            Adel'in bu kalemtıraşını Migros'dan indirim ile almıştım. Kesinlikle çok kullanışlı, tavsiye edebileceğim bir kalemtıraş, hala severek kullanıyorum.


            Yılın başında aldığım defter, suluk ve resim defteri. Defter mini günlük olarak kullandığım, halen kullanmakta olduğum, boyutuna bayıldığım, bu yıl aldığım en iyi şeylerden biri, D&R. Suluk, evet almışım, olan oldu :D Resim defterini günlük karalarım diye almıştım, daha sıra gelmedi kullanmaya, o kadar çok evet :/


            Yine yılın başında cüzdan arayışına girmiş ve istediğimi bir türlü bulamamıştım, sonra Aliexpress'den almak aklıma geldi ve bu cüzdanı sipariş ettim. Kalitesiz olabileceğinden çok endişe ettim fakat fazlasıyla kaliteli çıktı. 3-4 aydır kullanıyorum, hiçbir sorun yaşamadım. Sanırım 7 $ civarında bir fiyatı vardı.


            Bu klipslerin miniklerinden kullanıyor ve büyüklerini bulamıyordum, buldum ve severek kullanmaya başladım. Sonra Aliexpress'de daha büyüklerini keşfedip onlara geçiş yaptım ama hala bunları da ara ara kullanıyorum; ders çalışırken, yazarken, çizerken, duvara asarken vb.



            Bu iki sevimli kalem tepesini bir kırtasiyeden almıştım, kalem maskotları, şebekler :))


            Çok amaçlı silikon, bu da yine Migros indiriminden alınmış bir ürün. Silikon hepimizin çokça kullandığı bir şey ama sanırım genelde makineli olanı kullanıyoruz. İşte bu makinesiz, tüpü aç sık, yapıştır olanı. Bence gayet pratik ve kullanışlı, resimdekilerin hepsini çok güzel yapıştırdı, sıcağından farkı yok. Fiyatı da 3 Tl idi.



            Bir ara o kadar çok D.i.y fotoğraflarına ve videolarına bakmıştım ki bu şişelerden her yerde aramış ve bir şeyler yapmak istemiştim. Büyükleri burada ki bir dükkandan, küçükleri Aliexpress'den aldım. Henüz bir şey yapamadım fakat yaparsam yazacağım. :)


           Craft ipini de bir ara çokça aramıştım, şişeleri aldığım yerde çok uygun fiyata bulunca iki tane almıştım, craft ipi paket hazırlarken çok kullanışlı ve şık oluyor.


           Yapışkanlı cırt cırtlar. Bunlara cırt cırt dedim çünkü başka ne denir bilemiyorum. Bunları, tabletim kılıfından düşmeyip sabitlensin ve istediğimde de kılıfından çıkarayım diye almıştım. Bir şeyi hem bir yere sabitlemek hem de istediğinizde çıkarmak istiyorsanız bu cırt cırtları düşünün derim. Aliexpress'den almıştım.



           Yine Aliexpress'den alınmış 2 teknolojik ürün. Aliexpress'den aldığım ilk teknolojik 2 şey. Aslında teknolojik şeylere pek bulaşmayı düşünmüyordum fakat fiyatlar çok cezbedici oldu. Bluetooth mouse, yine tabletim için aldım çünkü usb girişi olmadığı için ekstra çoklayıcı takıp onu da ona takmam gerekirdi ki küçücük tablette o kalabalığı istemem doğrusu, ben de bu bluetooth mouse u tercih etmiştim, mouse güzel çalışıyor ve cidden tablet için kullanışlı oldu. Sd kartların fiyatı oldukça uygun Aliexpress'de fakat benim aldığım telefonumla uyuşmadı, problem çıkardı. :/



           D&R'a gidince sadece kitaplara değil defterlere de çokça bakıyoruz ve dayanamayıp alıyoruz, değil mi? :) İşte yine bir gün kitap bakmaya gidilmiş, 3 defterle çıkılmış. RAM olanı kendime, diğer ikisini hediye almıştım. İnce, çizgisiz, kullanışlı defterler bunlar; fiyatları da 5 Tl idi.


           O gün D&R'dan bir de bunları almıştım. Ressamlar ve resimler ile ilgiliyseniz çok hoşunuza gidecek bir seri bu, bende şu an 3 tanesi var.


           Migros'da ki mutfak ürünlerine de bakarım ben, bazen hoşuma giden bir şeyler olur. Oradan bu pembe kaşıklık görüldüğü üzere kalemlik yapmak için almıştım, uzun bir süre kalemlik oldu ama o şimdi olması gerektiği yerde.


           Yine Migros'dan bitki çaylarım için bu metal kutuyu almıştım, hala kullanıyorum, kullanışlı oldu doğrusu.


           Ocak'tan bu yana ayı ayına aldığım tek dergi Popular Science oldu, onun dışında 2 gezi dergisi, 2 kez Bilim Teknik, bir kez Nat Geo ve karikatür, edebiyat dergileri aldım, aaa bir de kahve dergisi.

           'Rotring Tikky' uç ile tanışmam geç oldu galiba, daha önce 'Tombow' kullanıyordum, çok da memnumdum fakat kaleminin yanında çıkan bu 'Rotring' ucu daha çok sevdim, hele ki kendi kalemiyle birlikte..


           Bu sepeti çekmeceme asıp içine minik çöp poşeti koyarak minik çöplerimi atmak için almıştım Şok'tan. Öyle de yaptım, çok da güzel oldu. :)


           Stabilo'nun bu pastel kurşun kalemlerinden eksik kalmadım kalmadım, kalır mıydım? Ama keşke kalsaymışım, yahu ben uçlu kalem kullanıyorum, bunlar öylece duruyor, fark etmeden düzinelerce kurşun kalemim olmuş, boş boş bekliyorlar, akıl işi değil, çocuklara hediye ediyorum denk geldikçe, karşılıklı mutlu oluyoruz :))



           Bu iki kupayı çok severek almıştım, özellikle kedi ve köpekli olanı. Biraz küçük oldukları için kahve koyamıyorum ama çay için idealler. (Kütahya Porselen)


           Kinder sürpriz yumurta almayı da bıraktım, seriyi tamamlama sevdası ile o kadar çok alıyordum ki neyse olan oldu işte, bunlar son topladığım Kung Fu Panda serisinden, şimdi ne var ne yok hiç bilmiyorum.

           Eğer bol bol mektup, minik paket yolluyorsanız bu boyuttaki zarflardan bolca alıyorsunuzdur.



           Çok beğenerek aldığım, sonra ne yapacağımı bilemediğim bir anahtarlık daha..
         
           Biraz daha eskilere gidecek olursak:
           *Instagram'dan eski takip edenler bunları tanıyacak.


           İşte çılgınca aldığım, hayır saldırdığım, Bim Star Wars alışverişi. Pişman değilim ama şimdi olsa yapmazdım, o nasıl pişman olmamak derler, desinler :D


           Bayılarak aldığım, bak şimdi tam da zamanı olan sonbahar yapraklı fincan, susuyorum. (Porland)


           Gereksizliğini çok geçmeden anlayıp kardeşime hediye ettiğim set.


           Hala kullandığım sevimli klasör ^^


           Birleştirince kalp oluyor ama ellerini ısıtmıyor temalı eldivenlerim :D (Avon)

                                                

           Süt şişesi yaparım diye alınmış, en son sandığıma kaldırdığım bir kupa daha.


           Signo'nun bu renkli kalemleriyle de bu yıl tanıştım, renklerini çok sevdim.


           Blog yazıyorum diye aldığım... Buna üç nokta gider -,-
         
           Yaz yaz bitemediler, daha da fotoğraf arşivine üstten baktım, biraz daha baksam bu yazının sonunu bulamazdım galiba. İşte buna oyuncak alışverişlerini ekle, kitapları ekle, Aliexpress kırtasiye alışverişlerini ekle, bakım ürünleri, giyim ürünleri, ekle de ekle, yani burada yazdıklarım dağın cidden görünen kısmı..
           Kimi gereksiz, kimi gerekli, kimi güzel, kimi çirkin böyle bir sürü şey almışım işte bu yıl. Şu anda çoğunu almazdım ama hiç birinden de pişman değilim, şu andaki bilinçli beni ben yapan maddi şeyler onlar. Umarım aralarında işinize yarayacağını düşündüğümüz, size fikir veren bir şeyler olmuştur.
            Hoş kalınız.
           (Bu yazıyı 1 ay önce yazıp, paylaşmayı unutmuşum, bu yoğunlukta keşfetmem iyi oldu, yazım imla hataları için kusura bakmayın.  ^^ )

4 yorum:

  1. Böyle yazılarınızı özlemişim. Favorim sonbahar yapraklı fincan oldu^^

    YanıtlaSil
  2. BİM beni yine kalbimden vurdu :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah, Bim yapar öyle, takipde olmak lazım :))

      Sil