21 Eylül 2015 Pazartesi

INSTAGRAM III


         Günlerden bir gün hava pek güneşliymiş, pek de esmiyormuş ama Şeyma, bahçe şemsiyesinin altında durursam birşey olmaz diyerek çıkıvermiş bahçeye. Soğuk kahvesini yapmış, nesi var nesi yok sırtlamış ve dökmüş bahçedeki masaya. Ajandasını dolduracakmış, günlüğünü süsleyecekmiş, çizimler yapacakmış ve arada soğuk kahvesinden yudumlar alıp serinleyecekmiş. Herşeyi düzenlemiş, fotoğrafını çekmiş, Instagram'da paylaşmış ve yüzünde bir tebessümle işlerine başlamış. Ama o da neymiş, birden bire güneş daha yakıcı, rüzgar daha esmeyici olmuş! Şeyma yudumlayarak içeceği kahveyi serinlemek için dikivermiş, hiç işe yaramamış. Güneşle konuşup dışarıda oturmama mani olamazsın bileler demiş ama bu güneşi daha kızgın yapmaktan öteye geçmiyormuş. Çaresiz Şeyma toplamış pılını pırtısını, odasına koşar adımlarla ilerlemiş. Zaten çok oturasım yoktu, odam daha güzel ki diye kendini teselli etmiş ve Şeyma'nın bahçe oturmasından geriye bu fotoğrafçık kalakalmış..

           Bu masayı alalı 7-8 sene oluyor, liseye başladığımda alınmıştı. Şimdi bu masanın ağzı olsa, yok yok ağzı değil eli olsa da şuraya çektiklerini yazsa, yazsa da tarihin en uzun blog yazısını okumuş olsanız..

           Annesi çalışan yetişkin çocuklar çok iyi bilir ki ev işlerinde annelerine yardım etmelidirler. Tabii çalışmasada etmeliler ama çalışıyorsa daha çok etmelidirler. Annesi yoğun ve yorucu bir işte çalışan ben anneme yardım etmek için elimden geleni yapıyorum. Şimdi bunu neden yazıyorum? Ev işi deyip geçilebilir ama bazen ciddi yorucu olabiliyor, hele ki her gün bakmak ve temizlemek zorunda olduğunuz üç hayvanınızda ekleniveriyorsa bu işe baya yorucu olabilmektedir. İşte günlerden öyle bir gün tüm odaları süpürge yapmışım, bulaşık ve çamaşırları makinaya atmışım, hayvanlarımın bakımlarını yapmışım ve bir kahveyi hak etmişim. Hayır hayır iki kahve hak etmişim! Yorgunluktan olsa gerek yaptığımı unutup ikinci kahveyi yapmışım, eee yaş ilerledi, '21 oldum ama 21 hissetmiyorum' diyordun, al bak unutmalar başladı Şeyma. :D

           Arkadaşım ve ailesiyle yakın zamanda ağaçlık, yüksek bir yerde pikniğe gittik ve çok güzel bir zaman geçirdik. Dönüşte kuru çiçekler topladım, kuru çiçekleri pek severim ben çünkü onlar her yere yakışır ya da her yer onlara yakışır..         

           Her yere yakışır demiştim..

2 yorum:

  1. Ne kadar da güzel bir yazı okurken çok eğlendim 👍 💖

    YanıtlaSil