14 Ağustos 2015 Cuma

12-IN-1 DECO STAMP (12 DESEN+TARİH BASKISI - DAMGASI)

       
        Başlığa bakınca ne demek istedi bu kız diyebilirsiniz. Cidden bu yazıya ne başlık atacağımı bilemedim ve ortaya böyle bir şey çıktı. Anlatmak istediğim resimde gördüğünüz pembe 'stamp (damga)'. Öncelikle şöyle bir sıkıntım var, Türkiye'de stamp a ne deniyor; baskı, damga, mühür? Ben stamp diyorum, yabancılar daha çok kullandığı için ve satın alırken de, bunlarla bir şeyler yapanlara bakarken de stamp kelimesini sıkça gördüğüm hatta stamp dışında bir kelime görmediğim için stamp kelimesine alışmış bulunmaktayım. Ülkemizde stamp pek yaygın değil, bu nedenle de ne denilir bilemiyorum. Her neyse ben stamp demeye devam edeceğim henüz damga,baskı ya da mühüre alışabilmiş değilim. En uygun kelimenin hangisi olduğu konusunda bana yardımcı olursanız da çok sevinirim.

        Konuyu daha fazla uzatmadan yeni aldığım stamp a geçiyorum. Stamp ı Aliexpress'den aldım, bir önceki yazımda ürünün fiyat ve linkini bulabilirsiniz.


        Büyüklüğü ve sap kısmı elde tutulabilmesi için çok uygun. Tarih kısmını o dişlileri çevirerek ayarlıyorsunuz, desenleri ise yan tarafında bulunan çevrilebilen düğmesiyle değiştiriyorsunuz. İlk olarak bugünün tarihini attım, gayet iyi basıldı. Daha sonra desenleri denedim fakat ilk yapışımda pek başarılı olamadım, bunun nedenini bulmam ise çok uzun sürmedi. Öncelikle stamp mürekkebi için mavi olan kare mürekkebi denedim; bu mürekkep de stamp ı alıp batırmak gerekiyor, stamp ı batırdığınızda sadece yazılar değil yan kısımlar da mürekkep olduğu için bastığınızda kenar izleri de çıkıyor. Bu nedenle uzun kalem gibi olan stamp mürekkebini kullandım, bu mürekkep ile stamp ınızda ki sadece basılacak yerleri boyuyorsunuz, kalemle boyar gibi. Böylelikle kenar izleri çıkmıyor ve basmanız daha etkili oluyor. Sonuç olarak bu stamp için kesinlikle uzun olan stamp mürekkebini öneriyorum.(Uzun stamp mürekkebinin yer aldığı yazım için tık.)
        İlk denemelerimi çekmedim çünkü gerçekten çok başarısız oldular. Bunlar 2. ve 3. denemelerim. Sanırım en sonunda mükemmele yakın bir sonuç yakaladım. Biraz kullanınca dilini anlıyorsunuz.


        Peki bunları nerelerde kullanabiliriz? Öncelikle tarih kısmını günlüğümde ve plan defterimde bolca kullanacağım, bunun dışında mektuplara tarih atmak için kullanacağım. Desenleri ise craft, kağıt, kalemin olduğu her yerde kullanabilirim; kartpostal süslerken, mektup yazarken, resim yaparken, d.i.y işlerinde, not alırken, defterlerime yazı yazarken..
       Henüz denemenin dışında kullanmadım, kullanmaya başlayınca resimlerimde bolca bastığımı göreceksiniz.
       Başlığım kadar ilginç bir bitiriş yapmak isterdim fakat 'iyi dileklerimle hoşça kalın' dan başka bir şey aklıma gelmiyor. Böyle yazınca da biraz ilginç oldu sanırım :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder