23 Temmuz 2015 Perşembe

KURU BOYALAR İÇİN KALEMLİK YAPIYORUZ

        Herkese Merhabalar,


        Çok şirin, eğlenceli bir diy(kendin yap) projesiyle karşınızdayım. Bugün uzun zamandır aklımda olan ama vakit bulup bir türlü yapamadığım kalemliği yaptım. Kuru boyalarım için özel, sevimli ve şık bir kalemlik istiyordum. Kafamda birkaç model de vardı. Öncelikle düşündüklerimi kağıtlara çizdim, içlerinden en hoş görüneni seçtim. Düz beyaz alçı bir kap satın aldım, 1 Tl idi. Ben pazardan aldım, nerelerde satılır pek bilemiyorum ama biraz ararsanız bulabilirsiniz.
        İşte bu kabın ilk hali;


        Kullandığım malzemeler;


        Boyamak için guaj boya kullandım. Küçük ve detay olduğu için olabildiğince ince uçlu fırça kullanmaya çalıştım, en ince uçluyla bile zorlandım doğrusu. İlk olarak kabımın tamamını kalın bir fırçayla maviye boyadım ve kurumasını bekledim. Daha sonra kurşun kalemle üstüne desenimi çizdim. Çizdiğim çizgileri guaj boyayla boyadım. Önce kenar çizgisini boyadım, sonra kalemlerin alt renli kısımlarını boyadım, en son kalemlerin ucunu çizdim(siyah kısım). ''Yaz, Çiz'' kısmı ise en kolay kısmıydı zaten.
        Elinizde bu tarz boyanabilir kaplar varsa yapabiliceklerinizin sınırı yok. Çizim bilmenizi, profesyonel olmanızı gerektiricek birşey de yok. Benim yaptığım gibi basit ama hoş görünen şeyler yapabilirsiniz. Birşey aklınıza gelmezse benim modelimi yapın, zor ama eğlenceli ;)
        Yakından görünüşü:


        Sonunda istediğim kuru boya kalemliğine kavuştum, umarım kalemliğim sizlere bir fikir olur ve daha da güzellerini yaparsınız.
        Yaratıcılığınızın hiç durmaması dileğiyle hoşçakalın..  


Bu da en sevmediğim kısım, biri buraları toplasın..

2 yorum:

  1. guaj boyanın markası ne Şeyma abla :) Bu arada seni çok seviyorum instagramını kapatmanada biraz üzüldüm doğrusu:( :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mikro idi sanırım, bunu yapalı çok uzun zaman oldu. Çok kaliteli boyalar değiller fakat bu tarz işler için iş görürler. İlgin ve sevgin için çok teşekkür ederim, bende sizleri seviyorum. :))

      Sil