31 Temmuz 2015 Cuma

GÜNEY KORE İLE MEKTUP ARKADAŞLIĞI (PART 2)

        Herkese Merhabalar,


        Öncelikle bu konuyla ilgilenip tüm sosyal ağlarımdan bana mesaj atan herkese çok teşekkür ederim, anlaşılan o ki mektup arkadaşı isteyen oldukça kişi var ve bu beni çok mutlu etti çünkü mektuplaşmak güzel şey, o hissi yaşamanızı isterim. Heheheh, o zaman ben sizin isteğinizi daha da artıracak paylaşımlar yapmaya devam edeyim.
         Bugün sizlere Kore'den aldığım mektupları göstereceğim. Bugüne kadar 15 mektup aldım Kore'den; 14 tanesi kızlardan, 1 tanesi erkekten. Erkek oranı neden hiç yokmuşcasına az derseniz mektup arkadaşlığı yapan erkek nüfusu gerçekten az çünkü. Haydi mektuplara yakından bakalım! Mektupların iç kısımlarını gösteremeyeceğim maalesef, anlayışla karşılarsınız.

         Bu benim Kore'den aldığım ilk mektup, aynı zamanda yurtdışından aldığım ilk mektup. Yaşıtım olan bir kızdan gelmişti, mektubun yanında hediyeler de vardı. Beni en çok etkileyen şey ise yazısı olmuştu. Korece harfleri az buçuk bilirsiniz, Korece yazan biri nasıl latin alfabesini benden daha iyi yazıyordu? Bunun sadece bu kıza özgü olduğunu düşünüyordum önceleri, sonra tüm Korelilerin benden daha iyi yazdığını gördüm..

         Sanırım aldığım en sevimli mektuplar bunlar, bayıldım!

         Aslında bu mektupların içini görmenizi isterdim, yazıları bulanıklaştırıp koymaya çalıştım ama bütününü görmediğiniz takdirde pek bir anlamı olmadığını farkettim. Bu mektubu yollayan kız tasarımcı olmak istiyordu ve de hakediyordu..

         Ve geldik merakla beklediğiniz yere, tek erkek mektup arkadaşım. 'Hello kitty'li bir mektup alınca gerçekten çok şaşırmıştım. Aslında bu mektup beni bütünüyle şaşırtmıştı, yazdıkları şeyler gördüklerinizin iki katı ilginçlikteydi. Okuduktan sonra düşündüm ve acaba şunu mu çıkartmalıydım bu zarftan dedim 'Zarifim, param var, yakışıklıyım'? Hahhah, şaka bir yana sizce de ilginç değil mi? Ve yine bir erkek için hele ki dili Korece olan bir erkek için çok iyi bir yazısı var.
         Not: Efe'nin bu kısmı okumaması dileğiyle..

         Tasarımcı olmak isteyen kızın ikinci mektubu, ilk açtığım andaki halini görmeliydiniz. Kumaşlar ve ambalajlarla öyle güzel paketlemeler yapmış, öyle ince şeyler yollamıştı ki.. Emek, hayal gücü, yaratıcılık herşeyi solumuştum bu pakette!

         Gördüğünüz üzere bu bir  Christmas kartı, yılbaşında Chae Kyeong chingumdan almıştım, sanırım bu kadar güzel bir karta rağmen daha çok yolladığı hediyelere odaklanlanmıştım, dün paylaştığım eşyaların pek çoğu bu kartla gelmişti çünkü..

         Minik kalplerle '1' ve '2', böyle minik detaylar beni derinden etkiliyor! Mektup kağıtlarının dokusu ve tasarımına hiç girmiyorum..

         Bunlarda Kore'den aldığım kartpostallar, sol taraftakiler favorilerim.

         4 sayfalık bir mektup, okumaya doyamamıştım.

         Ve bu da son mektup. Yine çok başarılı bir mektup, hangi tarafından bahsetsem ki?

         Gösteremediğim mektuplar da var ama bunların yeterli olacağını düşünüyorum. Gördüğünüz üzere Koreliler hediye gönderme konusunda oldukları kadar başarılılar mektup zarflarında da. Her mektubun benim için değeri sonsuz. Ve bana göre Güney Koreli biriyle mektuplaşmak bir ayrıcalık; mektubu aldığınız anda yazısıyla, süsüyle püsüyle, minik detaylarıyla size verilen değeri görebiliyorsunuz.
          Bu iş benim hayatta 'iyi ki yapmışım' dediklerinden.. 'İyi ki yapmışım' diyebilmek için daha ne bekliyorsunuz?

5 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun üzerine yakında bir uzunca bir yazı yazacağım, özel olarak sormak istedikleriniz için mail atabilirsiniz. :)

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  2. mektup arkadaş için mail attim bende istiyorum öyle mektup arkadaşı

    YanıtlaSil
  3. Ne kadar da çok kartpostal var ne güzel :) Bende saklarım hep kartpostallarımı. Hediye için güzel tercih :)

    YanıtlaSil