30 Temmuz 2015 Perşembe

GÜNEY KORE İLE MEKTUP ARKADAŞLIĞI (PART 1)

        Herkese Merhabalar,


        Bir sticker fotoğrafı ile Kore'den gelen tüm eşyalarımı paylaşacağımı söylemiştim ve bugün paylaşmaya karar verdim. Ama sanırım önce size en baştan Kore hikayemi anlatmalıyım. Güney Kore ile tanışmam ilköğretim yıllarımda oldu, Trt 1'deki dizilerle, ahh o diziler.. Daha sonra lisede benim gibi Koresever arkadaşlar edindim ve Kore sevgim onlarla arttıkça arttı. İnternette pek çok Koreli ile tanıştım ve 11.sınıfta en yakın Koreli arkadaşlarımla mektuplaşmaya başladım. İlk önce sadece mektup yolluyorduk, sonra koliler dolusu hediye yollamaya başladık. Üniversiteye başlayana kadar devam ettik fakat üniversiteye başlayınca devam ettiremedim.
         Kore'den gelen hediyelerimi 3 kısımda göstereceğim: eşyalar, mektuplar ve yiyecekler. Gösterdiğim tüm hediye ve mektuplar 6 Koreliden geldi; en fazla şey en yakın Koreli arkadaşım Chae Kyeong'dan. Birde geçen yaz Seonmi unni Türkiye'ye geldi ve eşiyle evimizde misafir oldu, gelirken pek çok hediye getirmişti. Diğer 4 Koreli arkadaşımla bir veya iki kere mektuplaştık, pek fazla şey yok onlardan. Yani gördüğünüz ürünler Seonmi unni ve Chae Kyeong chingudan diyebilirim.
         Haydi eşyalara yakından bakalım:

         Kalemler; pembe ambalaj içinde olan dışında hepsini kullandım. İlk önceleri kıyamıyordum ama sonra dayanamadım. Bir kaleme ne kadar dayanabilirdim ki?

         Diş fırçası tutucusu, portakallı duş jeli, numune yüz kremi, saç tokası, sivilce kremi ve bileklik. Hepsi de birbirinden şeker değil mi?
  
         Ben bir V.I.P yim! V.I.P Bigbang fanı demek, Chae Kyeong'da bir V.I.P ve bana bu güzel şeyleri gönderdi.

         Sanırım asla kıyıp giyemeyeceğim çoraplar. Bigbang'den Seungri, 2ne1'den Minzy ve Bom. Birde yumuş mu yumuş ayıcıklı çorap. Kore'de ünlülerin çorapları satılıyor, ne kadar detaycılar değil mi?

         2 tane geleneksel Kore motiflerinde kalemkutum oldu. Kullanmak için birşeyin olmasını bekliyorum, o birşey ne mi? Hehhehe..

         Telefon süsleri; Kore'nin geleneksel kıyafeti olan hanbok'u giymiş bebekler bunlar, biri Efe'ye biri bana. Efe asla telefonuna bunu takmaz ama :/

         Magnet! Metal olana bayıldım. Ülkelerin ve ülkemizin illerinin magnetlerini toplayıp koleksiyon yaptığımı biliyor muydunuz?

         Tabi ki Kore diyorsak Chopsticks ve yelpaze olmalı.

         Kore paraları, zenginim ;)

         Ve stickerlar, bunları aldığımda ne kadar mutlu olduğumu düşünebiliyorsunuzdur.

         Boyum kadar büyük bir bayrak. Hayır ben kısa değilim, kabul etmiyorum -,-

         Para kesesi. Sanırım en sevdiğim parça bu, güzel bir zamanda kullanacağım.

         Geleneksel motiflerde metal kitap ayraçları, altın kaplama olduğu yazıyor, hmm..

          Yıllardır severek kullandığım taç, çok şık değil mi?

          Evet, bunlarla da aşk yaşıyorum..

          Bir de Efe'ye hediye gelen Kore milli takım forması ve couple yelpazelerimiz var. Onları da sonra gösteririm.
         Gönderdikleri ürünlerin pek çoğunu kullandım, kaybettiklerim ve hediye verdiklerim oldu. Elimde kalanlar bunlar. Nasıl buldunuz yolladıkları eşyaları? Genelde görenler Koreli bir arkadaş edinmeyi ve mektuplaşmayı düşünüyor. Koreliler ilginç insanlar ve bence mektup arkadaşı istiyorsanız en iyisi onlar. Mektup arkadaşı arayanlara birkaç site önerebilirim, bana ulaşın.
         Hediye,mektup alıp verdiğiniz güzel günler dileğiyle hoşçakalın..

6 yorum:

  1. Secret garden ve Hyun Bin hastasıyım kesinlikle mektuplaşmak isterim, ban site önerirsen çok sevinirim, ayrıca hediyelerinin hepsine çok am çok bayıldım ve kıskandımmmmmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, yorumunuzu geç cevapladığım için kusura bakmayın. Öncelikle çok teşekkür ederim, umarım sizin de çok güzel mektup arkadaşlarınız olur ve daha güzel hediyeler alırsınız. Ben bu mektup arkadaşlarını edinmek için yaklaşık 4 sene öncesi bir site kullanıyordum fakat o site kapanmış. Biraz araştırdım ve interpals, hipenpal gibi siteler buldum. Bu sitelere girip mektup arkadaşları edinebilirsiniz, daha ayrıntılı yardım isterseniz seyma.grt@gmail.com 'a mail atabilirsiniz, iyi günler :))

      Sil
  2. instagramda dm ye bakarmısın ?

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, bir şeyi çok merak ediyorum kargonuz EMS adlı kargo şirketi ile mi geldi ? Türkiye'ye geldikten sonra Ptt ile mi devam ediyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aldığım kargolarda 'EMS' yazısını hiç görmedim. Evet, Türkiye'ye geldikten sonra Ptt ile devam ediyor.

      Sil