11 Haziran 2015 Perşembe

KIRTASİYESEVER MANEKİ NEKO'NUN MAKASLARI

        Herkese Merhabalar,


        Makaslar, kırtasiyeseverler için su gibi bir ihtiyaçtır. Hatta bir zaman sonra bir makasla yetinemez, ikincisi, üçüncüsü, ayy bu da lazım olur deyip dördüncüsünü alır ve böyle devam edip gider. Resimde gördükleriniz 3 normal makas, 2 süsleme makası ve 2 falçata. Falçataları da makas gibi kullanan ben, onları da görün istedim. Bu arada benim daha çok makas ve falçatam var, bunlar gündelik kullandıklarım.
       Neyi, niçin, nereden alıp nasıl kullandığıma gelirsek:


       Benim bu resimde ilk satın aldığım makasım siyah olan minik makas. O makasın bende yukarıda gördüğünüz turuncusu vardı lisedeyken. Kesiciliğine, ele uygunluğuna, en küçük detaylara bile kolayca girmesine aşıktım hala da öyleyim. Favori makasım diyebilirim bu makas için. Turuncu makasım uhulandığı için yenisini almak zorunda kaldım ve bu makası uzunca aradım, rastgele biryerde bulmuştum, o an ne kadar mutlu olduğumu anlatamam. Makasın markası 'Mas sivri uçlu makas', karşınıza çıkarsa alıp bir deneyin derim. Fiyatı da oldukça uygundu, şu an tam hatırlayamıyorum.

       En büyük makasım olan 'Scotch 7'' a gelirsek, bunu yakın zamanda almıştım. 'Migros'da tüm kırtasiye ürünlerinde %50 indirim var' yazımda makası paylaşmıştım, yazı için tık. Bu makası alma sebebim öncelikle indirimle fiyatının çok uyguna düşmesi, bu kadar büyük makasımın olmaması, paslanmaz çelik olması ve 5 yıl garantisi olması. Normalde fiyatı 5 Tl civarı iken indirimle 2 Tl civarı  bir fiyata aldım ve böyle özellikleri olan bir makası kaçırmak istemedim. Makasın bir diğer özelliği de hem sağ hem sol ele uygun olması, ben solak değilim ama solak olanlar için mükemmel olduğunu düşünüyorum. Bu makası yeni yeni kullanmaya başladım, gayet memnunum; büyük parçalar keserken çok iyi fakat minik ayrıntılı işler için uygun değil.


       Resimdeki yeşil minik makasa gelirsek, bu makası bir yere giderken yanımda bulunması için almıştım yani seyahat makasım diyorum ona. Bu makası hem minik ayrıntıları hem büyük şeyleri kesebildiği için seviyorum. Makasın markası 3A, modeli 5.5''.
       Resimdeki pembe ver mor makas süsleme makasları yani şekilli kesim yapıyorlar, bir tanesi dalga şeklinde bir tanesi zikzak şeklinde kesiyor. Kağıtlarla uğraşırken oldukça kullandığım makaslar bunlar. Sadece kesimin devamlılığını sağlamakta zorluk çekiyorum, bu da genel bir sorun galiba..
       Falçatalar da heryerde bulabiliceğiniz falçatalar, kağıt kesmek için idealler.
       Ortaki en minik makas dikiş setinin içinden çıktı, kesemez diyordum ama kesiyormuş. Sevimliliğine bittim ^.^ Dikiş setini Watsons'dan almıştım.
       İşte benim makaslarım böyle, bunlar gündelik hayatta kullandığım makaslar. Ayrıca birde daha profesyonel, ciddi paralar döktüğüm makas ve falçatalarım var ki onları paylaşmaya gerek duymadım. Sizin makaslarla aranız nasıl? En son ne zaman elinize bir makas alıp birşeyler yaptınız? Unutmayın makas candır!
       Makaslarınızın çalıştığı musmutlu günler dileğiyle hoşçakalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder