28 Mayıs 2015 Perşembe

FAVORİ HAZIR YEMEĞİM INDO MIE HAZIR NOODLE


             Indo Mie hazır noodlelar şu ara yurtta en bolca tükettiğim şey sanırım (yurdunuzda yemek pişirmek yasaksa hele), bıkmadan usanmadan yiyorum, yiyorum ve yenisine hayır demiyorum, en az bi 5 tane elimde yoksa aç kalıcakmış gibi hissediyorum, markete gidince ellerinde biticekmiş gibi saldırıyorum :D Bu hal iyi hal değil ama öğrencilik işte...
             Resimde de gördüğünüz gibi 2 türü var bu markanın, ben genellikle o mini ambalajlıları tercih ediyorum çünkü aynı miktar farklı fiyat, mini paketli olan 1 TL iken kartonumsu o kapla
satılınca 2 TL üzeri bir fiyat oluyor. Fakat bu kapla satılanın bir extrası da var; farklı aromalar, mesela resimde ki dana eti aromalı ki küçük pakette böyle bir seçenek yok. Benim küçük paketlerde bildiğim çeşitler ise; körili, tavuk aromalı, sebzeli, spesiyal bir de fırında kızarmış. Bunlar dışında varsa henüz rastlamadım ya da benim aldığım yerlerde satılmıyor. Daha çok fazla çeşitinin olduğunu biliyorum ama diğer ülkelerde(görmek için buraya tık), ülkemizde bu saydığım çeşitleri bulunuyor, umarım artırırlar.        
Yapımına gelirsek, zaten olayı çabucak olması, 2-3 dakikada hazır oluyor. Paketten çıkan noodle ve sosları bi mini tencereye koyuyoruz, üstüne sıcak su, pişir 2-3 dakika, hazır oldu. Tencereyle uğraşamam derseniz koyun hemen bir kaba, üstüne sıcak su, bayağı bi karıştırın, iyice suyunu alırsa yine olur.(yurtta mutfak kullanamadığımdan şu ara bende tenceresiz yapıyorum) Önemli noktası suyunu iyi ayarlamak, çok su koyarsanız lezzetini alamazsınız. Az koyarsanız katır kutur kalırlar, onu iyi ayarlayın. Baya bi yaptıktan sonra ayarını gözünüz kapalı yapıyorsunuz zaten. Bir de ben gibi yıllarca noodle tüketenseniz, birşeyler de eklemişsinizdir. Ben evdeyken mantar pişirir koyardım, kabak koyardım, patates, yumurta, havuç, ıspanak bu gibi yakışan sebzeleri ayrı bir yerde pişirir, eklerdim ve nefis olurdu. İmkanınız varsa kesinlikle extra şeyler ekleyin, lezzetine lezzet katarsınız. Tencerede pişirirken bir yumurta kırın da bir yiyin, ne güzel olur o yaa :P Mutfaksızlık kötü şey, evim evim güzel evim...
             Nerelerde bulabiliriz? Önceden Indo Mie hazır noodle un sadece belli yerlerde satıldığını sanıyorduuuum taki hiç alakasız bir markette görene kadar, hangi markette karşınıza çıkıcağı belli olmaz fakat sabit olarak satıldığı yerler; Carrefour, A101, Metro - Migros'a da gelmiş, geçen hafta gördüm.
              Son olarak kesinlikle kötülemek değil fakat makarneks, nudo falan hep Indo Mie'den sonra çıktılar, Makarneks hadi biraz tadı farklı diyelim ama Nudo tamamen aynı olay. Indo Mie ile kıyaslanınca fena sınıfta kalıyorlar, çok kötü demiyorum kesinlikle ama Indo Mie 1. tercihim her zaman. Gerçek bir noodle yerseniz bir yerde daha iyi anlarsınız da farkı.
              Kendi websitesi mi bilmiyorum ama sitesi olarak söyleyebiliceğim yer de burası; www.dufil.com siteye göre Afrika'dan çıkmış Indo Mie, bu da çok ilginç geldi.
              Son bir not; çubuklarla yemesi daha kolay, kullanmasını noodle yiye yiye öğrendim :D
              Denemeyenlere denemelerini, denemişlere ise içine extra şeyler eklemelerini tavsiye ederek Indo Mie noodle yazımı noktalıyorum, mutlu kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder