6 Şubat 2015 Cuma

KIRTASİYE DÜNYASI ALIEXPRESS'İ KEŞFETTİM: NEDİR? NASIL ALIŞVERİŞ YAPILIR? ^.^

        Herkese Merhabalar,


        Yakın bir zamanda Gitti Gidiyor'dan kırtasiye alışverişi yaptım ve internetten alışverişe ilk adımımı atmış oldum. Bu alışverişten sonra bende bir arayış, araştırma başladı ki sormayın. Girmediğim kırtasiye ürünü satan alışveriş sitesi, satıcısı kalmadı. En çok beğendiklerimi sıraladım, fiyatları karşılaştırdım, yorumları okudum ve istediğim kırtasiye ürünleri için en uygun yerin 'Aliexpress' olduğunu gördüm. Pekiii Aliexpress nedir?

        Aliexpress Çin'in Gittigidiyor'u, Amazon'u gibi bir şey. Ne ararsan var burada, kırtasiye bakmaya girdim, mutfak eşyalarından çıktım. Çin dediğimize göre de fiyatlar ciddi ucuz oluyor. Dolar üzerinden satış yapılıyor, doların değerinin artması buradan yaptığımız alışverişleri kötü etkiler doğal olarak :/ Aman çıkmasın dolar! Çoğu ürünlerde ücretsiz kargo var, bu en bayıldığım kısmı oldu ^.^ Kendi ülkemizdekiler bedava kargo yapmazken sen Çin'den ücretsiz kargo yolla, alkışlıyorum. Çok fazla ürün alınca gümrükte problem olabiliyormuş fakat o kadar ayrıntılı bilmiyorum daha. Ürünlerin gelme süresi 1 ayı buluyor demiş alışveriş yapanlar, en az 1 ay bekliyorsunuz yani, ben gibi sabırsızlar için en kötü kısmı bu.
         Evet, bu kadar anlattığımdan belli olmuştur, 'Aliexpress' den alışveriş yaptım birkaç gün önce. 10 civarında ürün aldım, hepsi de kırtasiye ürünleri, hepside şeker ürünler, o görüp ağzımın sularının aktığı stickerlar, stamplar, yapışkanlı kağıtlar. Sevimli mi sevimli Kore kırtasiyesi oluyor bunlar. Aldıklarımın hepsi 35 TL tuttu.
         Nasıl yaptın? diye soranlara: Aliexpress'e tıklıyoruz, tık. Üye oluyorsunuz ve beğendiğiniz ürünleri sepete ekliyorsunuz('Free shipping' yani bedava kargo olmasına dikkat edin). Ürünler hakkında sormak istediklerinizi mesajla ürünü aldığınız satıcıya soruyorsunuz(Ben İngilizce sordum, Türkçe rehberleri olduğunu sanmam). Sepetinizdeki ürünleri satın al diyorsunuz, adres bilgilerini verme ve kartla ödeme yapılmasıyla işlem bitiyor. Aldıktan birkaç gün sonra mailinize bir kod geliyor, o da posta takip kodu.  Buradan kodlarınızla takip edebilirsiniz kargolarınızı.
         Not: Kullandıkları kargo PTT.
         Not 2: Kapıda ödeme yok, kartla ödeme oluyor.
         Not 3: Satıcıların puanlarına, değerlendirilmelerine dikkat edin, puanı yüksek olanları tercih edin.(Bence değerlendirilme yüzdesi %90'un üzerinde olmalı.)
         Herhangi bir alışveriş sitesinden farkı yok, sadece biraz daha fazla bekliyorsunuz. Yurt dışından ve bedava kargo olduğunu düşününce bu süre de normal aslında.
         Kargom geldiğinde detaylı olarak hem ürünlerimi, hem geliş süresini, eğer yaşarsam da yaşadığım sorunları paylaşacağım. Yurt dışından çok fazla koli ve mektup aldım, böyle bir tecrübem var fakat alışveriş tecrübem hiç yok, sabırsızlıkla bekliyorum.
         Umarım 'Aliexpress'i araştıranlara ve alışveriş yapanlara yardımcı bir yazı olmuştur. Herkese istediği ürünleri bulabileceği, sorunsuz, uygun fiyatlı, mutlu olacağı alışverişler diliyorum, hoşça kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder